zaterdag 3 oktober 2009

Winnie vindt de schrijver na 81 jaar

"81 jaar heb ik gezocht", mompelde Winnie de Poeh, "81 jaar sinds het ongeluk van mijn vorige schrijver. En nu heb ik u gevonden hier in 10.000 bomen bos, achter de groene poel."
De man keek op, "Waarom heb je me gezocht Winnie ?" "Iemand moet mijn verhaal schrijven, iemand moet dat doen", mompelde Winnie. Zijn grijze poot op de wandelstok trilde. "Want als niemand het opschrijft is over honderd jaar alles wat ik meegemaakt hebt vergeten. Stel het u voor, alles wat ik meegemaakt heb is dan vergeten. Daarom moet u verder gaan met mijn verhaal waar de vorige schrijver gestopt is. Want als alles vergeten is, dan is het voor niets geweest."
Teigetje maakte een verontschuldigend gebaar naar de schrijver, "Tja mijnheer dat zegt hij steeds sinds de schrijver verongelukt is."
Winnie hijgde en liet zich op een stoel zakken. "Ik heb gespaard, 100 potten honing krijgt u als u alles wat ik meegemaakt heb in een boek schrijft." De schrijver glimlachte, "Het is goed Winnie, ik zal het schrijven, deze herfst het eerste boek, zodat het niet allemaal voor niets zal zijn."
"Dank u mijnheer, dank u en eh.. zouden 99 potten ook genoeg zijn ?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten