donderdag 29 oktober 2009

“Balkenende mag niet weg, wij willen hem wegsturen”

Aldus de oppositie vanmiddag toen zij hoorden dat Balkenende nog steeds in de running is als president voor Europa. “Onredelijk, dat is het”, sneerde Femke Halsema ”het moet Balkenende verboden worden om weg te gaan. Kijk wij zijn niet blij dat hij er is, maar we willen natuurlijk niet dat hij weggaat, dat is toch heel logisch ? Jarenlang hebben wij ervoor gevochten om hem weg te krijgen, steeds weer gezegd hoe slecht hij alles doet, als hij trouwens al wat doet. En straks zou hij zo maar zelf weg gaan ? Dat voelt alsof al onze moeite tevergeefs is geweest. Een laffe aftocht dat is het. Wij konden hem altijd zo fijn pesten. Lekker samen met Agnes kijven, dan riepen wij ‘Je bent de slechtste minister-president tot nu toe’ dat vond hij altijd heel akelig.” “Ja, dat was erg leuk”, glimlachten Femke en Agnes treurig. “En dan gaat hij ook nog boven de Balkende norm verdienen, dat is een toch te zot voor woorden”.
“En ik dan”, mompelde Mark Rutte, terwijl hij naar zijn schoenen keek,“ik begon het eindelijk een beetje te leren, de minister president plagen, wat moet er van mij terecht komen als hij weggaat? “
“Ik vond het ook altijd erg fijn”, zei Alexander Pechtold zacht, “lekker JP pesten, die doet tenminste niets terug, stel je voor dat hij weggaat en opgevolgd wordt door Bos of Verhagen, die durf ik eigenlijk niet te plagen. En dan gaan zij vast mij weer pesten.”
“Ah joh, vast niet”, zei Femke met een grijns, terwijl ze Agnes aanstootte en haar brandende sigarettenpeuk ongezien in Alexanders broekzak liet glijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten