zondag 15 november 2009

Nasa: Wereld eindigt niet op 21 december 2012

Huh, wat is dat nou ? Ik ben er aan gewend dat allerlei vage figuren op schimmige websites voorspellingen doen over het einde der tijden, die ik vervolgens gapend, volkomen negeer. Één van de nieuwere claims is dat de aarde 21 december 2012 in rook zal opgaan omdat de Maya kalender dan eindigt. Tot zo ver niets nieuws onder de zon.

Maar waarom gaat Nasa op dit soort onzin reageren ? Vervelen zij zich bij Nasa ? Zijn zij bang dat mensen de 2012 claim serieus nemen ? Lijkt mij niet, wat mij betreft is de claim dat de aarde op 31 december 2009 in vlammen opgaat omdat mijn succesagenda dan eindigt net zo waardevol. Of zouden zij door hun telescopen dingen hebben gezien die wij nog niet weten en alvast het draaiboek voor de paniekcontrole opgestart hebben ? Of zoals zij in de film L.A. Escape, die over dit onderwerp gaat, zeggen “When they tell you not to panic that’s when you run."

Lees meer over dit onderwerp in de Daily Telegraph
Of kijk om in de stemming te komen naar de teaser van L.A. Escape

Geen opmerkingen:

Een reactie posten