dinsdag 15 december 2009

Reconnected

Vanavond, tijdens etenstijd, ging de bel. Mijn geldbuidel zoekend slofte ik naar de deur. “Het zal wel een collectant zijn.” Ik opende de deur en tuurde achterdochtig in de duisternis, een gezette man stapte naar voren, en duwde met een eenvoudig “alstublieft” mij een doos in de handen. Direct herkende ik de woorden “Internetmodem” op de doos, veerde op en sloot met een haastig , “Ah dank u, goedenavond” de deur.
Een fris nieuw modem, state of the art, en zoals spoedig zou blijken, geheel werkend. Enthousiast begon iedereen zijn gadgets aan te dragen om aangesloten te worden volgens het nieuwste wifi-protocol. De WII, PSP, laptop, PC en het mobieltje. Een nerveuze blijdschap maakte zich van ons meester , het leek wel sinterklaas en enkele uren later zat iedereen, geheel tevreden achter zijn reconnected apparaat. We waren weer verbonden met internet, maakten weer deel uit van de wereld, ons isolement was doorbroken. Intens gelukkig wentelden wij ons in de hervonden mondiale informatie.
Nu nog even het abonnementsgeld terug vragen van de periode dat wij geen aansluiting hadden en dan is deze zaak weer achter de rug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten