maandag 14 september 2009

Des te kouder des te dommer

Het seizoen waarin je 's avonds buiten kan sporten is bijna voorbij. Dat is jammer, want nu zal niet alleen mijn hoeveelheid spek toenemen, maar ook mijn intellectuele ontwikkeling stokken.
Ik ontdekte deze zomer dat lange fietstochten door de polder uitstekend combineren met luistercolleges op de mp3 speler.
Met de geur van versgemaaid gras in de neus probeerde Maarten van Rossem mij, op een lange polderweg, duidelijk te maken hoe de geschiedenis sinds de Big Bang verlopen is.
In de warme avondschemering, kronkelend door de duinen poogde Herman Philipse de fundering van de moraal aan mij te verhelderen.
Zo ontstond deze zomer een rechtlijnige verhouding tussen de temperatuur en mijn ontwikkeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten